از آنجا كه يكي از موضوعاتي كه وزير صمت از مديرعامل جديد گروه خودروسازي سايپا خواسته تجاري سازي خودروهاي ناقص است، اين مجموعه در راستای جلوگیری از جایگزین شدن مجدد خودرو های ناقص به موجودی کف پارکینگ که علاوه بر غیر اقتصادی بودن، باعث افت کیفیت نیز می شود، افزایش عبور مستقیم را در دستورکار خود قرار داده كه طی این مدت شاهد بهبود صددرصد در تجاري سازي خودروها هستيم.
بايد يادآور شد كه اولويت دهي به تكمیلكاری خودروهای ناقص و خالی كردن پاركینگها در ماههای پایانی سال ضمن اینكه تعهد خودروسازان به نهادهای نظارتی بوده است، اقدامی متعارف برای كاهش هزینه های مرتبط سال و پاسخ به تقاضای بیشتر مشتریان برای خودرو در ایام تعطیلات نوروز است.
با شیوع ويروس کرونا و به دنبال آن بحران جهانی کمبود تراشه، صنعت خودرو دنيا دچار چالش جدی شد، به نحوی كه تولید جهانی خودرو طی دو سال گذشته 19 درصد كاهش داشته است. از اينرو عدم تحویل ACU توسط تولیدکننده داخلی و عدم پیگیری مجدد از آنها و همچنين ایجاد مانع جهت ارتباط مستقیم شرکت تیبا تریدینگ با تأمین کنندگان خارجی سبب شد كه توليد خودرو در سايپا با مشكلاتي مواجه شود.
در اين ميان گروه خودروسازي سايپا در راستاي آرامش بخشي به بازار خودرو و تامين رضايت مشتريان قصد دارد با پيگيري توليد اقتصادي دو محصول شاهين و كوييك، افزايش توليد خودرو را دنبال كند. بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته ميزان توليد خودرو در سال 1401 بيش از 25 درصد افزايش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش، در راستاي هدف گذاري توليد اقتصادي در مجموعه سايپا، تولید محصول تیبا و ساینا با در نظر گرفتن حدود روزانه 200 دستگاه کاهش پیدا كرده که با توجه به زیان حدود 75 میلیون تومانی این محصولات از تحمیل 530 میلیارد تومان زیان جلوگیری كرده است؛ البته این میزان کاهش با در نظر گرفتن پوشش تعهدات به مشتریان است.
پيگيري توليد اقتصادي، در لبیک به منویات مقام معظم رهبري مبنی بر بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری، است. در این مسیر تمرکز بر تکمیلکاری خودروهای ناقص و تحویل آن به مشتریان به عنوان اولین و مهمترین راهکار تحقق این استراتژی است.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/